вівторок, 9 серпня 2022 р.

Як писати назви соцмереж

 Як писати назви соцмереж (правопис редакції 2019 р.) ☝

🔶імейл (разом, через «і» відповідно до вимови; у Р.в. залежить від значення: імейла (поштова електронна скринька) — імейлу (система електронної пошти)),

🔶твіттер (зберігаємо подвоєння, бо походить від власної назви),

🔶інстаграм (g — г у більшості слів),

🔶телеграм (аналогічно),

🔶гугл (так само, хоч і дуже хочеться там ґ),

🔶вайбер (наче нічого складного),

🔶фейсбук (наголос на У; у місцевому можливі паралельні закінчення: у фейсбуку — у фейсбуці),

🔶ютуб (одна ю, друга у, без м'якого знака чи апострофа),

Якщо вживаємо разом з родовим словом, тоді пишемо з великої літери та в лапках:

🔶пошукова система «Гугл»,

🔶мережа «Фейсбук»,

🔶система обміну повідомленнями «Телеграм».

Якщо вживаємо як назву юридичної особи, тоді пишемо з великої літери, але без лапок:

🔶Виступив генеральний директор Фейсбуку.

У родовому відмінку однини (кого? чого?) назви соціальних мереж пишемо із закінченням -У, як і більшість абстрактних іменників:

🔶ютубу, телеграму, інстаграму, фейсбуку (тут подвійний наголос: фЕйсбуку або фейсбУку).

☝Ще раз зазначу, що всі ці 🔶слова згадуються в тексті правопису, тому таке написання є офіційним.

Досі не внормованим в українській мові залишається TikTok. Але можемо спробувати за аналогією:

🔷застосунок «Тікток»,

🔷у тиктоку.

А чому И? Бо 'правило дев'ятки' в іншомовних загальних назвах вимагає писати И після Т перед наступним приголосним 🤷🏻‍♀️. І тоді видається логічним так само узгодити написання «Тикток» (щодо власних назв 'правило дев'ятки' не таке строге).

Аналогічно можемо писати:

🔷мережа «Інтернет»,

🔷шукати в інтернеті.

Соцмережі — невід'ємна частина нашого життя. Як добре, що український правопис зрештою внормовує їхнє написання (так, можливо, ще не ідеально, але початок закладено).

електронна версія правопису

Немає коментарів:

Дописати коментар